משפצים דירה בבניין? כך תעשו זאת נכון

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

לשפץ דירה בתוך בניין היא עבודה שונה משיפוץ וילה או בית קרקע. יש מספר דברים שצריך לשים אליהם לב, בעיקר בעקבות העובדה שאנשים גרים בבניין בזמן שאתם במצעים שיפוץ באחת הדירות שלו. 

הרכוש שמחוץ לדירה הוא משותף ולכן כדי לא להכעיס את שאר הדיירים, מאוד חשוב לשים לב למרחב הציבורי. זאת אומרת, חשוב לדאוג שהלובי יישאר נקי ומסודר. בנוסף, יש לשים לב לשעות שבהן עובדים. למשל, לא נרצה לבצע עבודות הריסה או התקנה  בזמן שאנו יודעים שהשכנים נמצאים בביתם ומנסים לנוח. 

צילום: עודד סמדר | עיצוב פנים: ניצן הורוביץ

איך עושים את זה נכון?

אחרי שמבינים יחד את הצרכים והמטרות מהשיפוץ, אנשי המקצוע יוכלו לגשת לתהליך התכנון של השיפוץ כולל ביצוע מדידות. זה הזמן לקבוע כתב כמויות, להבין איך כל שלב בשיפוץ מתבצע בפועל, מהם חומרי העבודה הנדרשים לביצוע הפרויקט ולקבוע לוחות זמנים.

צילום: אורי אקרמן | עיצוב פנים: דורית סלע

מאיפה מתחילים ומה השלבים לשיפוץ דירה?

  1. הריסות – שלב קריטי הנפרס על פני כמה ימי עבודה. זה השלב שבו הורסים קירות, מסירים קרמיקות, ריצוף קיים שרוצים להחליף, מפרקים מטבחים, ארונות וכדומה. על הקבלן לספק מכולה, אליה הכל מפונה מבלי להפריע לשכנים או ללכלכך את המרחב הציבורי. 
  2. בנייה – בניית קירות חיצוניים לוקחת זמן רב ולכן משך שלב זה תלוי בהיקף העבודה.
  3. אינסטלציה וחשמל – טיפול בצנרת קיימת או החלפה שלה. הזזת נקודות מים וביוב, איטום חדרי הרחצה והאמבטיה והכנה לחיפוי וריצוף. בנוסף, חוצבים בקירות ומעבירים נקודות חשמל. 
  4. ריצוף וחיפוי מתחילים מהרצפה בין אם זה שיש, קרמיקה או פרקט ועוברים לחיפוי הקירות. 
  5. הכנת קירות לצבע – חושפים סדקים בכל חלל, סותמים חורים, מורחים שפכטל, משפשפים ומיישרים את הקירות, צובעים ומניחים טפטים. 
  6. התקנות – התקנת כלים סניטריים בחדרי האמבטיה, התקנה של כל מוצרי הנגרות ואביזרי המטבח ותיקונים אחרונים.
צילום: אורי אקרמן | עיצוב פנים: דורית סלע

זאת תורת השיפוצים על רגל אחת, אבל כמובן שהעבודה האמיתית הכרוכה בשיפוץ בעלת יותר עומק. למרות זאת, כשבוחרים בבעלי המקצוע הנכונים, הדברים נשארים פשוטים כמעט כמו בהסבר שכאן. 

פוסטים נוספים בנושא:

מקלחת או אמבטיה – זו השאלה

אחת השאלות הגדולות ביותר בשיפוץ דירה או בניית בית היא האם לבחור במקלחת מפנקת ונחמדה, או שמא כדאי ללכת על חיסכון ולבחור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות