דירה על הים – מה חשוב לדעת ואיך מתחזקים אותה בצורה הטובה ביותר?

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

מי מאיתנו לא חלם לפחות פעם אחת בחייו לגור על שפת הים, לצפות בשמש שוקעת על הגלים ולהתרווח בכיסא מבלי להתמלא חול ורעש של ילדים?

עבור חלק מהאנשים החלום הזה הוא מציאות, אבל כמו תמיד, לא כל הנוצץ זהב, וישנם לא מעט אתגרים איתם צריך להתמודד כדי לשמור על תחזוקת הבית.

אז איך שומרים על בית ליד הים?

הדבר הראשון שכדאי לשים אליו לב הוא תהליך הבנייה והחומרים שבהם משתמשים. ככל שמתקרבים יותר לים, יש להשתמש בכמות גדולה יותר של בטון. הבטון עצמו שונה גם כן, כאשר בבתים בסמוך לים משתמשים בהרכב בטון אטום יותר. 

דירה המשקיפה לים, בת ים | צילום: עודד סמדר | עיצוב פנים: ניצן הורוביץ

מהם האתגרים הכרוכים בדירה על הים?

אחת מהבעיות העיקריות בבית ליד הים היא השפעת המלח על הבנייה. הלחות והמלח שניתז מהים יכולים להגיע לגובה עשרות מטרים ולפגוע בחומרי הגלם. 

הבטון הוא לא החומר היחיד שמקבל מעמד מיוחד בעת בנייה על הים. מתכות למיניהן עשויות להיהרס בעקבות הלחות גם הן. קורוזיה היא תהליך כימי שבו מתכת באה במגע עם חומר אחר, המאכל אותה. דוגמה ידועה של קורוזיה היא חלודה, שמתרחשת כאשר מתכת באה במגע עם חמצן ולחות לאורך זמן. ברור לכולם שבקרבת הים אחוזי הלחות גבוהים במיוחד, ולכן אין זה מפתיע שקורוזיה יכולה לקרות בבתים שקרובים לים.

דירה בבת ים | צילום: עודד סמדר | עיצוב פנים: ניצן הורוביץ

עץ הוא חומר גלם נוסף שמצריך טיפול מיוחד כשמדובר בדירה על חוף הים. גם העץ מתבלה מהר יותר בקרבת המים והלחות, ועל מנת לשלב חומרי עץ בבנייה, עליהם להיות מעורבים עם חומרים פלסטיים מסוימים. 

ומה קורה בסוף הבנייה?

באופן לא מפתיע, גם בתום הבנייה, ההשקעה בתחזוקת הבית רבה. הבריזה הקלילה שמושכת אותנו לרצות בית ליד הים, יכולה להפוך לרוחות עזות שמשחיתות ומשמידות צמחיות. המלח והלחות גורמים לקילופי צבע תכופים יותר, והבלאי של מתקנים רבים מהיר יותר.

דירה בבת ים | צילום: עודד סמדר | עיצוב פנים: ניצן הורוביץ

מה בכל זאת עושה מי שרוצה דירה על הים?

התשובה הפשוטה היא כמובן, משקיע. בשלב הראשון, בחרו באנשי מקצוע בעלי ניסיון, כאלו שמשתמשים בחומרים איכותיים המותאמים לסביבה, שיודעים כיצד להתמודד עם אותם אתגרים שנכתבו למעלה. בשלב הבא, לאחר שהסתיימה הבנייה בהצלחה, שמרו על הבניין. טיפול וטיפוח מתמיד יכולים למנוע בלאי ולשמור על דירה לאורך זמן. 

פוסטים נוספים בנושא:

מקלחת או אמבטיה – זו השאלה

אחת השאלות הגדולות ביותר בשיפוץ דירה או בניית בית היא האם לבחור במקלחת מפנקת ונחמדה, או שמא כדאי ללכת על חיסכון ולבחור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות