הגודל לא קובע – שיפוץ מוצלח לדירות קטנות

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

שיפוץ דירות קטנות מעמיד אתגרים שונים בפני חברות הבנייה, הקבלנים ושאר העוסקים במלאכה. הגודל מצריך התאמות מיוחדות, אך על ידי שיפוץ חכם ניתן למצוא פתרונות מקסימים, שיניבו דירות יפות ופרקטיות עבור המשפחות המתגוררות בהן.  

תכנון וניצול שטח | צילום: עודד סמדר | עיצוב פנים: ניצן הורוביץ

תכנון השיפוץ

בשלב הזה קובעים אילו פעולות נדרשות במסגרת השיפוץ, בהתאם לתוצאה הסופית אותה רוצים לקבל. שבירת קירות, הוספת מחיצות, תשתיות חשמל ואינסטלציה, ריצוף, חלונות ודלתות – כל אלו ועוד, הם דברים שנקבעים כבר בשלב ראשוני זה.  בסוף השלב הזה תצאו עם תכנית אדריכלית מפורטת, ואיתה ניתן לגשת לוועדה המקומית לתכנון ובנייה לצורך הגשת בקשה להיתרי בנייה במידה והם נדרשים.

כשאנחנו מדברים על דירות קטנות, בשלב זה נתחיל לתכנן גם את פתרונות האחסון שלנו עבור החלל, כדי שהמרחב יהיה פתוח וגדול ככל האפשר עבור הדיירים. 

שבירת קירות - חלק בלתי נפרד | צילום: אורי אקרמן | עיצוב פנים: דורית סלע

תהליך השיפוץ

אחרי שסיימנו לתכנן כיצד תיראה הדירה ואיך נסדר אותה בצורה המיטבית, נתחיל במלאכת השיפוץ עצמה. 

אחד ממרכיבי המפתח בכל תהליך שיפוץ דירה קטנה הוא משטחים גדולים. משטחים גדולים הוא מונח כוללני לארבעה אלמנטים שתופסים את שטח הפנים הגדול ביותר בדירה: קירות, ריצוף, דלתות וחלונות. העיצוב, המרקם והצבע של האלמנטים הללו ישפיע יותר מכל על האווירה בתוך הדירה. בדירה קטנה נשאף לתאורה טבעית וחדירת אור כמה שיותר, על מנת לייצר תחושת של מרחב. באופן דומה, בדירות קטנות נשתדל לבחור בגוונים בהירים בריצוף ובאריחים. 

טיפים נוספים לתהליך השיפוץ של דירות קטנות כוללים בחירת מוצרים איכותיים שישמשו אתכם לאורך זמן, בחירת ריהוט מודולרי שיכול לסייע בניצול טוב יותר של שטח יחיד למספר מטרות, ואפילו הרחבות לדירה בחלק מהמקרים. כמובן שאת כל הדברים ניתן ורוצוי לבחון באופן פרטני עם בעל מקצוע אמין ואיכותי, שיעזור לכם להתאים את הדירה שלכם לצרכים המדויקים שלכם. 

דירת בוטיק | צילום: עודד סמדר | עיצוב פנים: ניצן הורוביץ

בבואכם לבחון שיפוץ דירה קטנה זכרו את הטיפים הללו, ופעלו לפיהם – תאורה, חמימות, ניצול שטח ותכנון מראש עם בעל מקצוע, ישיגו לכם את התוצאה הטובה ביותר עבור הדירה. 

פוסטים נוספים בנושא:

מקלחת או אמבטיה – זו השאלה

אחת השאלות הגדולות ביותר בשיפוץ דירה או בניית בית היא האם לבחור במקלחת מפנקת ונחמדה, או שמא כדאי ללכת על חיסכון ולבחור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות